El Museu del Ferrocarril de Catalunya ofereix un nou model en 3D del simulador de conducció ferroviària

El model en 3D del simulador s'ha creat en el marc del projecte 'An interactive museum, bringing railway heritage closer' del programa EPS de la UPC de Vilanova i està disponible en línia a la plataforma Sketchfab en tres idiomes. Aquest constitueix una nova eina didàctica del Museu per apropar la professió de maquinista i el funcionament d'un tren de tracció elèctrica als visitants.

El Museu del Ferrocarril de Catalunya compta amb un nou model en 3D del simulador de conducció ferroviària de Renfe que es troba a les seves instal·lacions. Amb el nou model en 3D, els visitants podran conèixer de forma interactiva els diferents elements que integren el dispositiu i comprendre'n el funcionament.

La creació del model en 3D és fruit del projecte 'An interactive museum, bringing railway heritage closer', en el marc de l'European Project Semester (EPS) de la UPC de Vilanova.

El model en 3D s'ha creat per contextualitzar el simulador, apropar la professió de maquinista i el funcionament d'un tren de tracció elèctrica als visitants, alhora que servirà per reforçar l'experiència amb l'activitat 'Maquinista per un dia', on es prova el simulador amb la guia de maquinistes voluntaris.

Durant el segon quadrimestre del curs 2023-2024, el Museu, a través del seu departament d'Educació, ha participat al programa d'estudis EPS ofert per diverses universitats europees a estudiants que cursen el darrer any dels graus o màsters. Els grups, que es componen entre 4 i 6 estudiants de diverses disciplines i nacionalitats, treballen en un projecte proposat per una empresa. En aquest cas, la proposta del Museu tenia l'objectiu d'aconseguir una eina didàctica digital per contextualitzar el simulador.

Donat els avenços en matèria educativa que està efectuant el Museu, la col·laboració ha suposat una oportunitat per dur a terme un projecte que ajuda a millorar la interactivitat del simulador de conducció de Renfe que forma part de la seva exposició.

El model en 3D està disponible a la plataforma Sketchfab en català, castellà i anglès, i permet comprendre el funcionament i els elements que integren el dispositiu. També està contextualitzat amb deu descripcions que expliquen els controls del simulador. Els enllaços a les diferents versions són els següents:

L'equip internacional del projecte An interactive museum, bringing railway heritage closer està format per cinc estudiants de diverses branques d'estudis tècnics que han treballat conjuntament per crear el model en 3D. El Museu del Ferrocarril ha brindat accés ininterromput a les instal·lacions i assessorament als estudiants, que han desenvolupat una tasca d'enginyeria inversa per crear el model digital.

Els estudiants que componen l'equip que ha creat el model són: Isabelle Curran, de la University of Limerick (Irlanda), estudiant de Disseny del Producte; Euan Kirkland, de la Glasgow Caledonian University (Regne Unit), estudiant d'Enginyeria Mecànica; Mădălina Munteanu, de la Politehnica University of Bucharest (Romania), estudiant d'Enginyeria Industrial i Disseny del Producte; Marcelina Więckowska, de la Universitat de Tecnologia Lodz (Polònia), estudiant d'Interacció Persona-Màquina; i Edward Dewald, de la Michigan Technological University (Estats Units), estudiant d'Enginyeria Informàtica.

Com a tutors del projecte hi han participat Joseph Edward Barr, professor de la Universitat Politècnica de Catalunya, i Francesc Adrià, tècnic d'Educació del Museu.

Aquest projecte no només destaca la importància de la col·laboració entre institucions educatives i museus, sinó que també subratlla el compromís continu del Museu del Ferrocarril de Catalunya amb la innovació educativa. Podeu trobar més informació sobre el programa EPS 2024 fent clic aquí.

fake rolex fake rolex replica watches