TRENviARTE, del 10 d´octubre al 19 de desembre

El Museu del Ferrocarril Catalunya acull del 10 d'octubre al 19 de desembre de 2019 l'exposició d’escultures TRENviARTE, de Miguel A. Sánchez.

Aquesta exposició de vuit escultures mostra les possibilitats que ofereix l’anomenat “ready-made”, “objet trouvé” o art trobat que descobreix el poder de la transformació i la metamorfosi a la seva màxima expressió. L’impuls lúdic de l’autor facilita la trobada de peces i formes que donen sentit a l’escultura final, aconseguint valors visuals inèdits que mancaven en l’origen.

L’assemblatge o “assemblage” d’elements utilitzats a la indústria ferroviària, com a estratègia fonamental del procés creatiu, dona com a resultat distintes formes i estils, des del més figuratiu fins al més abstracte.

L’escultura s’utilitza com un instrument per a reproduir els somnis i imatges del subconscient en el qual cada ferro està viu i mitjançant un audaç procés de metamorfosi intel·lectual a la ment de l’autor, es converteix en veritables obres d’art.

Un joc de nens practicat per un adult atret pel poder seductor de la imaginació i que fa que simple ferralla ferroviària adquireixi vida. Aquesta és l’energia creativa que presideix l’exposició, a la que es pot percebre la superposició dels dos instants de la transformació i a la qual es reconeix la peça ferroviària en origen i l’obra d’art final.

Tota la informació sobre l’artista i l’exposició en aquest fulletó