“Enginyeria Ferroviària – Professió de Futur” Nova Activitat per a Batxillerat i Cicles Formatius

El Museu del Ferrocarril de Catalunya ha dissenyat conjuntament amb la UPC-EPSEVG l’activitat "Enginyeria Ferroviària – Professió de Futur", pel curs 2024-2025, una nova proposta especialment pensada per a alumnes de Batxillerat i Cicles Formatius. Aquesta visita guiada ofereix una immersió en la història de la innovació ferroviària, amb l'objectiu de destacar la importància del ferrocarril com a motor de progrés tecnològic i social.

A través d’un recorregut per l’evolució del ferrocarril i el material rodant, els participants exploraran l’evolució dels sistemes de tracció, des dels inicis a vapor fins a l’actualitat amb la tracció elèctrica. Durant la visita, es posarà especial atenció en els avenços tècnics que han transformat el sector, oferint als alumnes una visió completa de com la innovació constant ha anat millorant la tecnologia ferroviària i el seu impacte en la mobilitat sostenible.

L’activitat no només estableix un debat sobre la història de la tecnologia ferroviària, sinó que també és una oportunitat per reflexionar sobre les implicacions socials, econòmiques i ambientals de cada etapa del seu desenvolupament. A més, la visita es completa amb una sessió pràctica als laboratoris de la UPC (Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú), on els alumnes podran aprendre el funcionament real d’un tren de tracció elèctrica. Aquesta experiència busca despertar la curiositat per la innovació tecnològica i promocionar el nou Grau d’Enginyeria Elèctrica i Sistemes Ferroviaris de la UPC.

Els estudiants tindran l’oportunitat d’analitzar els avantatges i desavantatges dels diferents sistemes de tracció, connectant la teoria amb la realitat i posant en pràctica els coneixements adquirits. També es brinda la possibilitat d’organitzar la visita a través d’un desplaçament amb Rodalies de Catalunya, començant des del primer moment la buscada immersió dins del mitjà de transport que va revolucionar la vida de tantes persones.

En definitiva, una oportunitat única per als centres educatius d’endinsar-se dins del món ferroviari i acostar els estudis tècnics als nois i noies que esdevindran els professionals del futur.

Per a més informació, poseu-vos en contacte amb el departament d’Educació del Museu a través del correu: reservesmuseu@ffe.es o bé, trucant al telèfon: 938158491

Enllaç al Programa Educatiu