El Fris Escultòric de Julio Bono Peris ja llueix al Museu del Ferrocarril de Catalunya

El Museu del Ferrocarril de Catalunya ha firmat l’Acta d’entrega d’una obra escultòrica emblemàtica de l’Estació de Sants de Barcelona, el fris escultòric de Julio Bono Peris, que ja es pot visitar a les seves instal·lacions. Ha estat possible gràcies al treball conjunt d’Adif, Infraestructures.cat, el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya i el Museu del Ferrocarril de Catalunya

El Museu del Ferrocarril de Catalunya ha firmat l’Acta d’entrega del fris escultòric de Julio Bono Peris, una obra que ha decorat fins ara la via zero de l'estació de Sants, a Barcelona. Aquest trasllat és fruit del projecte de transformació de l'estació barcelonina, que ha implicat canvis significatius tant al seu entorn urbà com a les infraestructures internes.

Gràcies a la voluntat de les institucions per preservar el patrimoni del país, i a l’acord entre Adif, el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya i el Museu del Ferrocarril de Catalunya, des d’avui mateix ja es pot visitar a les instal·lacions de l’equipament patrimonial una de les obres escultòriques més emblemàtiques de l’estació.

Natural de Sagunt, Bono Peris va iniciar i consolidar la seva carrera artística a Catalunya, territori on es va mudar amb tan sols cinc anys. Artista polifacètic, va desenvolupar les seves habilitats entre diferents disciplines com són la pintura i l’escultura destacant com artista plàstic i ceramista.

Les obres de reubicació del fris, un mural ceràmic de grans dimensions, van començar el gener passat i s’han anat desenvolupant de forma continuada fins aquest moment. Ara, amb els treballs ja finalitzats, el fris de Bono Peris està instal·lat a la via de contorn del Museu, on s’exposa al costat de l’obra de Josep Maria Subirachs, que originalment també estava a l’estació de Sants.

El mosaic està format per peces de ceràmica esmaltada amb relleu i rajoles llises. La seva decoració representa una composició abstracta amb cercles i semicercles de simbolisme cosmològic, en una gamma de colors rica que inclou tonalitats vermelles, verdes, grogues, ocres i marrons sobre un fons blanc.

Un  altra peça significativa dins del context del patrimoni ferroviari i artístic de Catalunya que s’afegeix a la col·lecció del Museu i de la que els visitants podran gaudir a partir d’ara.

fake rolex fake rolex replica watches