Sessió de Patrimoni Històric a l’epicentre de la UITP

Sota la premissa “Preservació i posada en valor del Patrimoni. Acostant la mobilitat a les noves generacions” es va desenvolupar la Sessió de Patrimoni Històric Ferroviari a l’epicentre de la UITP, Global Public Transport Summit, l’esdeveniment més gran del món dedicat a la mobilitat sostenible. Es va celebrar a Barcelona del 4 al 7 de juny.

A l’stand dels amfitrions (Renfe, FGC i TMB) es va desenvolupar aquest col·loqui moderat per l’autor Jordi Font-Agustí i amb presència de quatre ponents de diferents institucions: Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Transports Metropolitants de Barcelona, el Museu del Ferrocarril de Móra la Nova i el Museu del Ferrocarril de Catalunya. A més a més, es va poder escoltar l’exposició de Yolanda García, la Cap de Educació del Museu del Ferrocarril de Països Baixos, ubicat a Utrecht, qui va assistir com a convidada internacional.

Pilar García, la directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya, va intervenir com a representant del Museu amb l’objectiu clar d’instar a una col·laboració entre organitzacions i institucions, per aconseguir establir una mateixa línia d’actuació que afavoreixi la utilització del servei públic de transport. Així mateix, explica les seves conclusions extretes un cop finalitzada la sessió:

“La conservació i exposició del Patrimoni Ferroviari canvia el seu enfocament per aconseguir que els elements preservats siguin un medi i un actiu de divulgació lúdic i experiencial, a través de la narració d’històries i de la vivència del viatge amb trens històrics. Els equipaments patrimonials actuals volen que els diferents públics visquin una experiència memorable que els vinculi al coneixement i la consciència de l’interès pel benestar comú de la mobilitat per ferrocarril. En definitiva, vivim un canvi clar de paradigma.”

Altres articles