El MFC ha coeditat amb l’Institut d’Estudis Catalans un nou llibre “El ferrocarril a les arts i a la literatura catalanes”

El passat 1 de desembre a Bcn es va presentar el llibre "El ferrocarril a les arts i a la literatura catalanes", a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) a Barcelona. El dia 21 de desembre a les 18h tornarem a fer la presentació aquesta vegada a Vilanova. El llibre forma part de la col·lecció "Habilis: Tecnologia i Societat" de l’IEC, una coedició de la Fundació i del Museu del Ferrocarril de Catalunya amb l’IEC.

Es tracta d’un projecte en el que hem treballat més de cinc anys conjuntament amb l’autor, i no existeix cap altre treball de recerca i divulgació d’aquestes característiques. A més, tota la tasca d'investigació ha generat el disseny d’una exposició itinerant que es presentarà l’any vinent dins dels actes del 175 aniversari del ferrocarril al nostre país que es commemora l’any 2023.

Tant el llibre com l’exposició venen a omplir un buit en els continguts que relacionen el ferrocarril amb les arts i la literatura catalanes des dels seus inicis.

L’autor és en Jordi Font-Agustí, enginyer, filòleg i escriptor, expert en la representació del ferrocarril a les arts plàstiques i la literatura universal. És autor de conferències i articles sobre la representació del ferrocarril en la literatura i les arts plàstiques. Ha impartit a la Universitat Politècnica de Catalunya el curs "Història de la Tecnociència a través de les arts". Va coordinar el volum “Entre la por i l’esperança. Percepcions de la tecnociència en la literatura i el cinema (2002)”. Manté el blog "Art i Ferrocarril" i escriu un article mensual sobre aquest tema a la revista Vía Libre, de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles. Ha publicat, entre d’altres, les novel·les Contracorrent (premi El Lector de l’Odissea 2000), Traficants de llegendes (Premi UPC de Ciència-Ficció 2003), La febre del vapor (Premi de Narrativa de Ciència-Ficció Manuel de Pedrolo - Ciutat de Mataró 2010 i Premi Ictineu 2012) i L’herència japonesa (2017). Afeccionat ferroviari, ha pronunciat diverses conferències sobre el ferrocarril a la literatura, el cinema i les arts plàstiques.

Esteu convidats!