Cooperació en el foment de la lectura i la divulgació de l´ús de l´tren

Cada any les biblioteques municipals de Vilanova i la Geltrú, en col·laboració amb l'àrea d'ensenyament de l'ajuntament i els centres escolars de la ciutat, realitzen dos certàmens per fomentar la lectura entre els alumnes dels nivells obligatoris d'educació primària i secundària.

Per premiar la participació en els certàmens se sol·licita la col·laboració de Renfe i del Museu, a través de bitllets de rodalies per viatjar de Vilanova a Barcelona i tornada, així com entrades a Museu.

És important cooperar en aquest tipus d'iniciatives, ja que es fomenta la lectura, i alhora es divulguen també els beneficis de la utilització del ferrocarril entre les noves generacions.

Els certàmens són els següents:

Té com a objectiu fomentar la lectura en aquesta franja d'edat on les biblioteques detecten que descendeixen els hàbits lectors.

Els participants treballen amb un mapa literari que els acompanya al llarg de tot el concurs. En aquest mapa hi ha com 5 línies de tren que els portarà a un "viatge" diferent en funció de la temàtica triada: humor, aventures, experiències, terror i clàssics. Cada línia tindrà diverses parades i cada parada proposarà el títol d'un llibre. Els participants només han de seleccionar la lectura que més els agradi de les proposades per les biblioteques, agafar el llibre en préstec i gaudir de la seva lectura.

• "Menjallibres", adreçat a joves de Secundària, en dues modalitats: una per a 1r i 2n; i una altra per a 3r i 4t)

Amb l'objectiu de promoure la lectura i els hàbits lectors entre els estudiants dels centres de secundària públics i concertats de Vilanova i la Geltrú. Aquesta és una acció de dinamització lectora voluntària que implicarà la lectura de tres llibres, la posada en comú amb els autors, mitjançant trobades amb els mateixos, i la valoració de les tres obres per tal d'escollir una guanyadora: la més votada.

A més, els estudiants que hi participen, enguany han estat 205, també opten a premis a través de l'elaboració de "booktrailers" basats en les obres finalistes, entre els quals es tria també un guanyador final.

Els premis d'aquest curs es van lliurar el dimecres 26 de maig a l'Auditori Eduard Torldrà de Vilanova, amb assistència del Museu.