Arriba l´exposició “FGC 1979-2019, 40 anys d’història i Innovació”

El 22 d’octubre s’inaugura la nova Nau Panoràmica del Museu amb una gran exposició que celebra els 40 anys de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

Aquest espai mirador, des d’on es pot veure el conjunt de vehicles històrics que es custodien, a partir d’ara es destinarà a exposicions temporals i a esdeveniments diversos. A les 12h del pròxim dimarts es farà l’acte d’obertura amb la presència del president de Ferrocarrils de la Generalitat, Ricard Font, del director gerent de la FFE, José Carlos Domínguez Curiel i del tercer tinent d’alcalde, regidor de promoció econòmica, projecció de ciutat i patrimoni, Jordi Medina Alsina.

L’exposició que comença aquesta nova etapa es podrà veure a Vilanova i la Geltrú fins al 9 de febrer de 2020, en ella es mostra un dels trets que més han caracteritzat a FGC en aquests quaranta anys d’història: la capacitat d’adaptació de les seves línies a la gran diversitat del territori català. De fet, a hores d'ara, conforma la companyia ferroviària europea més variada quant a sistemes de transport públic. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya gestiona línies de ferrocarrils suburbans, com el Metro del Vallès i el Metro del Baix Llobregat; línies de mercaderies, com el de Súria i el del Port de Barcelona; ferrocarrils de cremallera, com el Cremallera de Núria i el Cremallera de Montserrat; línies de funicular, com el de Vallvidrera, Gelida, Sant Joan i Santa Cova; i diversos telecabines i remuntadors, com els de les estacions d’esquí de la Molina, Vall de Núria, Port Ainé, Espot i Vallter 2000.

A través d’aquesta primera mostra triada per reprendre la programació d’exposicions temporals del Museu vilanoví, es convida als visitants a recórrer les vies que avui conformen FGC, des dels seus orígens i al llarg d’aquests quaranta anys, sense oblidar com totes elles han contribuït notablement al desenvolupament industrial, turístic i econòmic de la nostra societat.

Més informació en aquest enllaç.