#EDCAMPMuseusEducació

El passat dissabte 30 de gener, més d’un centenar de persones durant tres hores vam debatre sobre la relació entre els Museus i l’Educació, a través de diversos temes i sessions que van triar els propis participants.

Hem de recordar que EDCAMP  és un espai de trobada que compta amb unes metodologies i unes eines que permeten el debat, el treball i l'aportació a tota la comunitat educativa, és a dir un espai idoni per a compartir experteses entre iguals. El format és àgil i eficaç! La suma d'experteses i no d'experts suma i els professionals agraeixen poder dir la seva i construir entre tothom, el resultat de la trobada ho va corroborar.

Ens complau compartir amb vosaltres les idees i conclusions a les que es van arribar a cada una de les sales de debat en aquests enllaços per separat, o totes en aquest vídeo.

SALA 1 - El museu a les aules
SALA 1 - Projectes compartits instituts  i mueus
SALA 2 - Més enllá dels museus
SALA 2 - Museus i comunitat
SALA 3 - El museu com a eina d_aprenentatge
SALA 3 - Pensem, dissenyem propostes i desprès què_
SALA 4 - Nous perfils educatius professionals al museu
SALA 4 - Per qué i com volem relacionar els musus amb les escoles
SALA 5 - Avaluació de les activitats educatives
SALA 5 - Metodologies d_aprenentatge i museus
SALA 6 - Educar per al desenvolupament sostenible
SALA 6 - Projectes compartits escoles i museus

Entre totes elles, la més important és que l’#EdcampMuseusEducació ha posat de relleu la necessitat de crear entorns de treball entre els museus i els centres educatius. Per això, d’una banda els organitzadors ja treballem amb idees orientades a la creació d’aquest entorn o sistema que permeti la relació de treball MUSEUS-ESCOLES; i d’altra banda, en la preparació d’una nova sessió de l’#EdcampMuseusEducació el proper 17 d’abril (aviat donarem a conèixer l’enllaç d’inscripció).

Creiem que aquesta situació d'incertesa és una bona oportunitat per establir nous vincles i noves maneres de treballar entre tots els agents de la comunitat educativa.

Animeu-vos a “construir” nous espais i entorn de treball amb nosaltres!