Nou Espai Mercaderies al Museu del Ferrocarril de Catalunya

El Museu del Ferrocarril enguany ha recuperat 400 m2 per oferir un nou àmbit expositiu dedicat al transport de mercaderies.

Aquesta nova àrea, situada darrera de l’edifici central de la Rotonda, ha significat la col·locació d’una via de 40 m. que comença amb un topall de l’antiga companyia MZA i desemboca en una placa giratòria de vagons de l’estació de Vilanova i la Geltrú (els dos elements han estat restaurats).

En ella s’exhibeixen tres vehicles molt representatius: un vagó J i un obert XX, i una tremuja TT3. El vagó XX ha estat totalment rehabilitat per la seva exposició i la tremuja es troba en procés.

Per altra banda, s’han recuperat tres contenidors de carrega amb els que s’ha configurat una nova zona per als voluntaris del Museu, a més de situar uns altres dos, també com a dipòsit d’objectes.

La creació d’aquest nou àmbit és una de les primeres conseqüències de l’aportació econòmica dels fons del 1,5% cultural del Ministeri de Foment per a la recuperació de la Gran Nau de l’antic taller de locomotores, ja que ha obert la possibilitat de repensar el Museu i començar una profunda transformació del conjunt de les instal·lacions culturals.

En concret, en els vehicles i contenidors del nou Espai Mercaderies es guarden una part dels elements que s’han hagut de alliberar de la Gran Nau per fer unes obres que començaran els darrers mesos d’enguany.

Aquesta solució museològica a la necessitat de magatzematge ha permès ampliar l’exposició al públic, rehabilitar diferents elements patrimonials i mostrar el paper destacat del transport de mercaderies en la història del ferrocarril.