176 anys del primer ferrocarril peninsular i un any d’èxits i noves experiències

Aquest 28 d’octubre commemorem  el 176è aniversari del primer ferrocarril peninsular, el qual va unir Barcelona i Mataró l’any 1848. El Museu ha programat una Jornada de Porters Obertes i activitats especials incloses amb l’entrada pel dilluns 28 d’octubre. També celebrem un any de fites aconseguides després de la commemoració del 175è aniversari.

Una de les activitats especials es tracta de "176 anys de Tren" de d’una aproximació històrica a aquell dia tan especial de 1848, alhora que permetrà als visitants comprendre l’enorme esforç que va suposar portar el ferrocarril a casa nostra, una acció que celebrem efusivament de forma anual amb l’objectiu de continuar posant en valor el ric patrimoni ferroviari català.

Per altra banda, el “Viatge en el Tren del Temps”, la proposta museogràfica que ocupa 1.500 m² de les antigues naus dels tallers històrics del Museu de Vilanova i la Geltrú convida els visitants a explorar la història del ferrocarril, des dels seus inicis fins a les visions de futur, ressaltant la seva importància en la democratització del moviment i el progrés industrial. La instal·lació inclou elements multimèdia, realitat augmentada, interactius i maquetes, convertint el Museu en una experiència immersiva i única per a tots els públics.

El Museu fa un balanç molt positiu de les activitats i iniciatives que es van desenvolupar i s’estan desenvolupat, destacant especialment l’èxit de la proposta museogràfica “Viatge en el tren del temps”, que ja compleix un any des de la seva obertura.

El projecte ha tingut un clar impacte en el nombre de visitants, amb unes xifres molt alentidores que demostren l’èxit de la nova oferta i la vigència del ferrocarril com a font de fascinació i coneixement

fake rolex fake rolex replica watches