El Museu acull la jornada: “Nou mapa de serveis de transport de viatgers a Catalunya. Horitzó 2028”

El dijous 26 de setembre, més d’un centenar de municipis, membres de l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), es van reunir al Museu Ferrocarril de Catalunya per debatre el futur del transport públic interurbà a Catalunya en el marc de la jornada "Nou mapa de serveis de transport de viatgers a Catalunya. Horitzó 2028". La trobada va posar sobre la taula els reptes i les oportunitats que sorgeixen davant la fi de les concessions vigents, que es produirà l’any 2028.

Les dues institucions, L´AMTU i el  Museu del Ferrocarril comparteixen la voluntat de treballar en els seus respectius camps per millorar el transport públic i facilitar la vida a les persones. Tal com ha destacat la directora del Museu, Mayte Castillo: “Ens uneix una visió que posa l’usuari al centre, treballant per un sistema complementari i eficient”. A més, ha recordat que el Museu del Ferrocarril no només és un espai de preservació històrica, sinó també un lloc de foment de la passió per la mobilitat entre els futurs professionals del sector.

La directora també ha aprofitat per posar en valor el patrimoni ferroviari vilanoví, subratllant la importància de la ciutat com a referent en la història i el futur de la mobilitat a Catalunya. "Des de fa 142 anys, Vilanova ha estat un punt clau en la connexió ferroviària del país, amb un llegat que continua creixent gràcies a la proximitat i bones relacions amb institucions com la UPC i els tallers de manteniment de Renfe". Aquestes infraestructures, segons ha afegit, continuen posicionant Vilanova i la Geltrú com una ciutat on la mobilitat és una prioritat essencial i que està cridada a ser l’avantguarda del sector ferroviari al país.

Amb la voluntat d’acollir aquesta jornada, el Museu reafirma el seu compromís amb la mobilitat sostenible i la col·laboració amb altres actors del sector per seguir construint un futur més accessible i eficient per a tots els usuaris del transport públic, que sempre tindran a l’equipament patrimonial com a punt de trobada.

fake rolex