Inici de la temporada de treball 2024-2025 del SiC

El dilluns 9 de setembre de 2024 ha tingut lloc l'inici oficial de la temporada de treball 2024-2025 del Grup de Socis i Col·laboradors del Museu del Ferrocarril de Catalunya (SiC), marcat per la presentació dels objectius i reptes per a aquest nou període. La reunió l’ha presidit la directora del Museu, Mayte Castillo i el president del SiC Josep Marín, on s'han exposat els projectes en què treballaran durant l'any que s’inicia.

Entre les actuacions més destacades d'aquest curs, el SiC no només continuarà amb les tasques de restauració del material rodant que es conserva al Museu, sinó que també es concentrarà en àrees clau com la difusió, la documentació i el suport en l'organització d’activitats. També es preveu la presentació imminent de la restauració d'un "Castillete", un vehicle utilitzat en l'electrificació de vies i el manteniment de catenàries, que s'integrarà en les col·leccions de l’equipament patrimonial. Aquest projecte suposa una fita dins del treball constant del grup per recuperar i preservar patrimoni ferroviari català.

El Grup de Socis i Col·laboradors del Museu està format per persones voluntàries que des del 2006 i de manera desinteressada, dediquen el seu temps i coneixement a múltiples àrees del Museu. La seva implicació neix des de la passió pel ferrocarril, molts d’ells ferroviaris i d’altres apassionats i experts en la matèria, duen a terme una tasca clau que contribueix de forma notable en la posta en valor dels elements patrimonials, clau per entendre la industrialització del país així com per comprendre un passat ferroviari plegat d’innovació i millora constant.

Un any ple de reptes que, seguirà contribuint a preservar i difondre aquesta part de la nostra història.