Nova exposició “Viatge amb pinzellades”

El Museu del Ferrocarril acollirà entre el 17 de setembre i el 27 d’octubre a la Nau Panoràmica una exposició sobre l’extensa obra de l’enginyer i artista Carles Eito. La mostra és el resultat d’anys de producció artística, que lliguen el gran amor pel ferrocarril i la passió per l’aquarel·la de Carles Eito.

L'exposició es titula "Viatge amb pinzellades" i amb aquest títol es desdibuixa una declaració d’intencions que ens submergeix en el fascinant món del ferrocarril a través de la subtilesa i l'expressivitat de l'aquarel·la. Segons l’artista, aquesta tècnica artística  li ha servit per transmetre a la perfecció l'atmosfera nostàlgica i el dinamisme dels escenaris ferroviaris.

A la mostra, els visitants podran contemplar una col·lecció d'obres que exploren diferents aspectes de l'univers ferroviari: des de trens en moviment, fins a detallats paisatges d'estacions, passant per escenes quotidianes de viatgers i treballadors. Cada peça revela la interacció entre l'arquitectura industrial i la natura, destacant el contrast entre les estructures metàl·liques dels trens i la suavitat dels paisatges.

Les aquarel·les seleccionades per a la mostra no només retraten la bellesa dels trens i les vies, sinó que també evoquen el romanticisme dels viatges i el pas del temps. La tècnica de l'artista, aconsegueix transmetre la velocitat, el fum, la llum i l'ombra que caracteritzen l'entorn ferroviari.

Aquesta exposició és una invitació a redescobrir la importància històrica i cultural del ferrocarril, un mitjà de transport que ha estat testimoni del progrés i la transformació de la societat. A través d'aquestes aquarel·les, el visitant podrà connectar amb la memòria col·lectiva dels viatges en tren, on els raïls eren, són i seran el nexe d'unió entre ciutats i persones.

No et perdis aquesta selecció d’aquarel·les fruit d’anys de passió i dedicació al ferrocarril.