El Petit Taller de Trens de Vilanova

Alguna vegada has volgut construir una maqueta del teu tren favorit? Ara tens l’oportunitat de fer-ho!

El Museu ha posat en marxa una nova activitat interactiva oberta a tot el públic  que ofereix la possibilitat de construir una maqueta d’un dels trens més emblemàtics que circulen o han circulat pel nostre país.

A través de materials reciclats i plantilles especialment dissenyades per l’artista vilanovina Glòria Fort, podràs crear rèpliques de trens tan icònics com la locomotora Mataró, l’AVE S-100 o el francès Euroduplex. Aquests models, de paper i cartró reciclat, no només representen una experiència lúdica, sinó que també tenen un valor educatiu i conscient, que te com a objectiu conscienciar sobre la importància de la labor del personal de manteniment ferroviari i la voluntat de reciclar materials.

L’activitat inclou una reflexió sobre la importància de la infraestructura ferroviària i el paper fonamental dels tallers de reparació del nostre país. Amb “El Petit Taller de Trens de Vilanova”, s’explora el món del ferrocarril de manera interactiva i educativa, permetent als participants aprofundir en els aspectes de la construcció i manteniment dels trens i comprendre la labor vital que es realitza en els tallers ferroviaris, on es garanteix el manteniment i la restauració d’aquestes màquines.

Aquesta proposta ofereix als visitants del Museu una nova forma d’apropar-se a la història i la tecnologia del ferrocarril, mentre construeixen la seva pròpia maqueta i aprenen sobre els detalls que fan possible el funcionament del transport ferroviari. Tant si ets un apassionat dels trens com si simplement vols passar una estona creativa en família, aquesta activitat és una oportunitat perfecta per gaudir i aprendre alhora.

Vine i forma part d’aquesta aventura ferroviària al museu. T’hi esperem!