El Museu participa al Retorn dels Indians

El Museu del Ferrocarril de Catalunya participa a la setena edició del Retorn dels Indians de Sant Pere de Ribes entre l’1 i 2 de juny. La cita coincideix amb la Fira Agromercat, escenari que configura una gran oportunitat de gaudir d’una àmplia oferta cultural juntament amb productes de la terra i de proximitat, on s’inclouen la degustació de vins, formatges i altres productes tan característics de la nostra contrada.

Aquesta cita es tracta d’una de les més importants de la ciutat i cal destacar que en aquesta ocasió s’ha enfocat a posar de relleu la importància de mantenir viu el patrimoni i la seva vinculació amb les persones.

El fenomen dels indians va revolucionar molts territoris de Catalunya, portant de tornada a les seves poblacions la prosperitat i les riqueses que havien aconseguit a les possessions espanyoles d’ultramar durant el segle XIX. De fet, com ja coneixereu, la línia de ferrocarril entre Barcelona i Vilanova és avui dia possible gràcies a la determinació de l’Indià vilanoví Francesc Gumà, el qual va fer fortuna a l’illa de Cuba.

Aquesta vinculació tan estreta del Museu amb els indians fa que sigui una data en la qual participar es torni en una oportunitat de posar de manifest figures com la de Gumà i a la vegada, projectar al Museu en un entorn on no hi podria encaixar millor, dedicat a posar en valor el gran llegat que aquest grup d’emprenedors va aportar a la societat, configurant una realitat on les seves petjades encara es poden sentir avui dia.

A la Plaça Marcer, hi podreu trobar l’Estand del Museu, on es desenvoluparan tallers interactius a càrrec dels nostres educadors.

Us avancem que el Museu acollirà des del 28 de juny l’exposició “El llegat Indià”, produïda per la Xarxa de Municipis Indians, entitat dedicada a donar a conèixer el món d’aquests aventurers.  L’exposició ens proposa una visió genèrica sobre el seu llegat a Catalunya des del vessant cultural i educativa.

Podreu trobar el programa d'activitats del Retorn dels indians adjunt en PDF.