Projecte EPS 2024, apropant el patrimoni ferroviari

El Museu del Ferrocarril de Catalunya participa una vegada més aquest 2024 en l’European Project Semester (EPS), un programa d’estudis ofert per la Universitat Politècnica de Catalunya com també altres universitats europees, on els estudiants duen a terme projectes proposats per les organitzacions que hi participen. L’equip assignat al Museu està conformat per estudiants internacionals i durà a terme accions per digitalitzar en 3D elements del seu fons patrimonial.

El programa EPS es basa en la col·laboració entre universitats i organitzacions per tal de desenvolupar un projecte d’una forma multidisciplinari i sota la supervisió acadèmica del professorat d’una escola d’enginyeria i un tutor designat per part d’ una organització, que valoraran i monitoritzaran els resultats obtinguts.

El projecte que proposa el Museu busca crear models en 3D d’alguns dels elements que conserva, els quals vagin acompanyats de textos descriptius que serveixin per contextualitzar-los, per tal de difondre’ls i arribar a un públic més ampli. Aquest enfocament  persegueix l’objectiu d’apropar el patrimoni ferroviari cada vegada més a les persones, alhora que posar a l’abast dels investigadors d’arreu del món models que poden significar un valuós recurs a l’hora d’estudiar el sistema ferroviari del nostre país.

La visió que han seguit el Museu i l’obertura dels nous  1.500 m2 d’espais recuperats que alberguen la proposta “Viatge en el Tren del Temps” ha significat un salt qualitatiu sense precedents per l’equipament patrimonial, amb el qual s’ofereix un recorregut interactiu per la historia ferroviària del nostre país. Aquesta realitat fa que el Museu busqui acostar al públic la seva col·lecció d’una forma cada vegada més innovadora, esdevenint  aquest projecte de digitalització en 3D una gran oportunitat per difondre el patrimoni ferroviari d’una forma sostenible i renovada.

L’equip de treball que durà a terme el projecte està format per cinc estudiants provinents de les universitats: Michigan Tech (Estats Units d’Amèrica) Glasgow Caledonian University (Regne Unit), University of Limerick (Irlanda), University Politehnica of Bucharest (Romania) i la Lodz University of Technology (Polònia).

Fes clic aquí per més informació sobre l’European Project Semester