Visita comentada especial de Judit Subirachs

Judit Subirachs, historiadora de l’art i directora de l’Espai Subirach, us convida el pròxim dissabte 17 de febrer a les 12 hores, a una visita especial sobre el fris escultòric del seu pare Josep Maria Subirachs. Una escultura de grans dimensions que està exposada al Museu des del 2006, quan es van realitzar les obres d’ampliació de Sants Estació a Barcelona i es va procedir al seu trasllat.

Judit Subirachs-Burgaya és conservadora de l’obra del seu pare des del 2004 amb l’objectiu de difondre el llegat d’un dels escultors contemporanis catalans més importants. Ha comissariat nombroses exposicions i ha impartit diverses conferències sobre l’escultura a Catalunya dels segles XIX i XX. De manera que, dissabte 17 vindrà al Museu del Ferrocarril de Catalunya per oferir una visita especial sobre l’artista Josep Maria Subirachs i específicament sobre el fris escultòric exposat al Museu.

L’escultura de Subirachs es va realitzar l’any 1979 i va ser encarregada per senyalitzar i decorar l’accés nord de l’estació de Sants. L’escultura s’havia de veure des de la Plaça de Països Catalans i per això, està constituïda de 18 blocs grans de dues tones cada un, que van ser instal·lats a la façana de l’estació. A l’obra es mostren variacions sobre el motiu de la roda, decisiva pel moviment i les comunicacions en ferrocarril. A més, amaga un missatge que és possible descobrir si es mira amb perspectiva, entre les corbes dels relleus s’amaga la paraula “Barcelona”.