Literatura al Museu

Estrenem temporada literària al Museu del Ferrocarril de Catalunya. Als dos primers caps de setmana de febrer acollim tres obres, en dues presentacions de llibres protagonitzades pels seus autors. Joan Noya presentarà, Una doble puerta, el dissabte 3 i el dissabte 10 de febrer, hi haurà una presentació conjunta dels llibres El ferrocarril en Astorga, de Alberto Garcia i Marco Antonio Macía i De la era a la Alta Velocidad, de Segundo Vallejo, els dos actes a les 12 hores.

La Nau Panoràmica del Museu es convertirà aquest mes de febrer en l’escenari de les presentacions de llibres programades. Dissabte 3, Josep Maria Ràfols periodista i presentador vilanoví, guiarà l’acte de Joan Noya per presentar el llibre Una doble puerta. Aquesta obra, allunyada del ferrocarril, convida al lector a una reflexió a través de dues històries que deixen una porta oberta a la imaginació, permet desenvolupar noves idees en un inacabable cicle on es confonen la realitat i la ficció. Noya, un autor vilanoví, porta el seu tercer llibre al Museu per acompanyar l’acte amb un ambient representatiu de la capital del Garraf.

Així mateix, el dia 10, se celebrarà una presentació conjunta, on dues obres de temàtica ferroviària es trobaran per omplir la sala. Alberto Garcia i Marco Antonio Macía ens transporten a Astorga a línies com la “Ruta de la Plata”. Relaten una història del ferrocarril a Espanya, concretament a les ciutats mitjanes, les de fora dels grans eixos de mobilitat. El ferrocarril en Astorga analitza els aspectes històrics, econòmics, comercials, estratègics i humans. Per la seva banda, Segundo Vallejo ens porta a la Nau Panoràmica el seu llibre De la era a la Alta Velocidad. Vallejo, director de Talgo entre 2009 i 2018, explica com van ser els seus primers anys al camp, com es va esforçar, juntament amb la seva família, per poder anar a escola; i com va entrar a Talgo per gravar el seu nom als principals projectes que la companyia ha dut a terme.

És més, les iniciatives de caràcter cultural s’estenen més enllà de les presentacions literàries. El Museu presenta aquest mes de febrer una nova vitrina a l’espai del Viatge en el tren del temps. Aquesta estarà dedicada a les arts (literatura, teatre, cartelleria, música...)  relacionades amb el ferrocarril.