Anella ferroviària, educació innovadora

Ferrocarrils de la Generalitat visita l’Espai Educatiu Ferrocarrils destacant el compromís  de conscienciar sobre els avantatges del transport ferroviari com a opció de present i futur.

Catalunya està fent passes de gegant en matèria de formació del ferrocarril. La implementació del centre de formació ferroviària continuarà posicionant al país a la avantguarda del món ferroviari.

Avui fa just un mes que el Museu va obrir al públic l'Espai Educatiu Ferrocarrils, un equipament que serveix per millorar i ampliar el catàleg d'activitats i tallers del que ja es disposa i poder implementar propostes innovadores i interactives.
Destacar els avantatges des d'edats primerenques és vital i s’ha de fer a través de l'educació i la conscienciació, amb l’objectiu últim de promouen aquestes professions i inspirar canvis significatius en els hàbits de mobilitat.

El passat divendres 15 de desembre es va presentar al Museu la creació d'un Centre de Formació Ferroviària únic a l'Estat, i en aquesta ocasió, el Museu va mostrar a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya la seva proposta d'Espai Educatiu polivalent, la qual ha sigut possible gràcies al patrocini de l'operador i el Departament de Cultura.

En paraules del president d'FGC, Antoni Segarra i Barreto: “El que hem fet és crear un espai on potenciem l'educació en el sentit d'explicar que el ferrocarril és el transport del futur i el més sostenible”.

L'Estat, amb una xarxa tan potent, compta i ha de continuar comptant amb professionals entusiastes i que disposin d'una formació d'excel·lència. Per aquest motiu des del Museu creiem que és essencial promoure la conscienciació sobre els avantatges del tren i el seu paper en la construcció d'un futur sostenible.El programa educatiu té un ampli ventall d'opcions que es troba en renovació constant per continuar sumant en la implementació d'un sistema de transport equitatiu i eficient, que contribueix a promoure les eleccions conscients per avançar cap a un futur més sostenible.