Lluís Ubalde, enginyer, escriptor i expert ferroviari, el pròxim dissabte 16 de desembre, ens presenta el seu nou llibre Un viatge per la història ferroviària de Catalunya. Propera parada, Sant Andreu. L’acte, a càrrec de Pilar Garcia, directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya i del mateix autor de la publicació, tindrà lloc a la Nau Panoràmica del Museu a les 11:30 hores amb entrada lliure.

En el marc de la celebració del 175è aniversari del primer ferrocarril peninsular es farà la presentació del llibre Un viatge per la història ferroviària de Catalunya. Propera parada, Sant Andreu a les instal·lacions del Museu. La segona publicació de la mà d’Ubalde i l’editorial Efadós, centrada en la història del ferrocarril de Catalunya, arriba amb molta força després de l’èxit de l’obra: El ferrocarril de la rodalia de Barcelona.

L’origen de l’obra parteix de la posada en funcionament de la nova estació de Sant Andreu el passat desembre de 2022, fita que forma part d’una operació més gran, la construcció de l’estació intermodal de la Sagrera. Cal destacar la proximitat de Lluís Ubalde amb el projecte i obres de la futura estació com a coordinador tècnic de l’operació, per part d’Ineco.

La mítica estació de Sant Andreu comença la seva història el 1854 patint una evolució i transformació significatives que constitueixen la base de la publicació d’Ubalde. A partir de la investigació dels orígens i naixement de les línies ferroviàries que travessen Barcelona, ens fa entendre els traçats que hem heretat i ens permet arribar a la comprensió del funcionament de la xarxa actual i la planificació de les infraestructures del futur.