Nou Espai Educatiu Ferrocarrils

El Museu ha obert aquest mes de novembre un nou àmbit educatiu que acollirà les activitats i tallers per públic general, escolar i familiar. Una àrea que comptarà amb noves tecnologies i altres materials que permetran construir a partir d’estratègies i mètodes d’aprenentatge interactius i innovadors.

La creació del nou espai ha estat possible gràcies a la col·laboració de la Generalitat a través de l’empresa ferroviària FGC i del Departament de Cultura. S’ha batejat amb el nom d’Espai Educatiu Ferrocarrils i l’estètica gira al voltant d’aquest concepte. El dilluns 20 de novembre, s'ha celebrat una Jornada de Portes Obertes amb motiu del Dia dels Drets dels Infants i també s’ha estrenat nou espai amb un taller especial. Alumnes de 3er d'ESO de l'Escola Divina Providència de Vilanova ha realitzat una activitat dual (visita + taller), on l'experiència didàctica els porta a imaginar-se futurs dissenyadors de trens i crear un prototip propi.

A partir d'ara, tota l’activitat educativa es realitzarà a l’Espai Educatiu Ferrocarrils i mantindrà un enfocament proactiu, que tindrà com a objectiu millorar i ampliar el catàleg de tallers que s’ofereixen al visitant. A més de mantenir l’aposta del Museu del Ferrocarril de Catalunya en totes les seves propostes, que parteix del gaudi en l’aprenentatge dels avantatges de la mobilitat per ferrocarril de manera autònoma, amena i divertida.

Finalment, cal destacar que la ideació del projecte ha tingut com un dels fonaments principals  l’accessibilitat i inclusió. Tant les instal·lacions, com els materials o les activitats creades i que es crearan, giren al voltant de la línia estratègica inclusiva d’actuació.

Amb el suport del Departament de Cultura.