Conscienciació d’autoprotecció en els Passos a Nivell. ILCAD

La 15a edició del “Dia Internacional de Sensibilització en els passos a nivell” (ILCAD) se celebra aquest any 2023 sota el lema “Les vies del ferrocarril són per als trens”. La conferència internacional tindrà lloc a Varsòvia (Polònia) el 15 de juny, sent el centre dels tres dies d’esdeveniments (14, 15 i 16).

L’ILCAD, impulsat per la Unió Internacional de Ferrocarrils (UIC), compta amb moltes entitats col·laboradores arreu del món, per crear consciència dels Passos a Nivell. Des del Museu ens comprometem a fer difusió sobre l’ILCAD i a més, proposem una jornada enfocada a aquesta temàtica. El dissabte 10 de juny el Pas a Nivell del Museu, l’últim guardat no automàtic que va funcionar a Espanya, es convertirà en el protagonista de la visita comentada: ”Què és i com funciona un Pas a Nivell?”. Podreu aprendre la seva funció i les tasques professionals que es desenvolupaven (sector que va permetre a les dones introduir-se al món ferroviari).

Per altra banda, des de la Fundació de Ferrocarril han desenvolupat un projecte “PaXando a Nivel: Acercando la seguridad en los pasos a nivel a la ciutadania”. La iniciativa persegueix informar i sensibilitzar sobre els passos a nivell, fomentar actituds i comportament segurs, impulsar un compromís col·lectiu entorn la seguretat i promoure intervencions encaminades a la reflexió social.