Finalitza el DIM 2023

Per tancar la Setmana Internacional dels Museus fem balanç de tots els esdeveniments que han envoltat la celebració d’aquests dies al Museu del Ferrocarril de Catalunya, als quals van assistir un total de 2.116 persones.

Des del dia 13 fins al 21 de maig el Museu va oferir diferents activitats i actes protagonitzats pel DIM (Dia Internacional dels Museus). Es van iniciar les jornades amb la Nit dels Museus, obrint les portes a tothom amb la presentació del llibre d’Ana Regalado “52 historias del tren y de la vida”. Per, seguidament, gaudir de diferents activitats com l’actuació de la Col·lectiva de Flautes Travesseres del Conservatori de Vilanova o la representació sobre l’arribada del ferrocarril a la ciutat amb Francesc Gumà i Víctor Balaguer (es pot recuperar al document adjunt).

La Nit va ser màgica. Des del Museu agraïm la feina del figurinista Pere Arenas, ens va transportar a finals del s. XIX amb la recreació dels personatges d’època i la nova decoració dels cotxes del “Tren del Centenari”. També volem reconèixer el servei de restauració de Caserco i la il·luminació que va lluir un dels dipòsits d’aigua de mans del Raich. Tot va concloure amb un total de 1.258 visitants, dels quals, 1.037 van venir per la Nit.

El següent esdeveniment destacat va succeir durant el DIM, dijous 18 de maig. Es va presentar la nova exposició temporal del comissari Jordi Font-Agustí i de factura pròpia del Museu, “El Plaer de Viatjar”. La mostra, basada en el llibre “El ferrocarril en les arts i la literatura catalanes”, es pot veure a la Nau Panoràmica del Museu fins a l’octubre d’aquest any. Posteriorment, es convertirà en itinerant. S’exposarà en diferents museus del MNACTEC i estacions de Catalunya.

El DIM va tenir una bona acollida. La suma de persones que van visitar el Museu, aprofitant la Jornada de Portes Obertes que es va oferir per celebrar aquesta data tan assenyalada de maig, és de 126.

Finalment, la Setmana Internacional dels Museus es va tancar amb un cap de setmana ple de moviment. Es van posar en marxa els vehicles del Museu i es van recollir les últimes participacions de l’activitat concurs “Cuidem el Planeta”. De manera que podem tancar el balanç amb un total de 2.116 visitants en els nou dies que completen el DIM.