8 de març: Dia Internacional de la Dona al Museu del Ferrocarril de Catalunya

El Dia Internacional de la Dona és una data assenyalada i de pes pel Museu del Ferrocarril de Catalunya. Aquest any, seguint la línia dels anteriors, el Museu enfoca el 8 de març des de la perspectiva de gènere per visibilitzar la dona dins del món ferroviari.

En el marc de la celebració del Dia Internacional de la Dona, el Museu ofereix una entrada super reduïda des del dia 8 fins al dia 12 de març per a totes les dones i nenes que vinguin a visitar-lo. Aquesta iniciativa que visibilitza i fa reconeixement del paper de la dona dins del món ferroviari, té com a objectiu despertar i impulsar les vocacions científiques i tecnològiques de les presents i futures generacions de dones.

Així mateix, dins d’aquest context, cal destacar la presentació de Loli Ramírez la protagonista d’aquest any de “Dones del Tren”; un projecte que es va iniciar el 2022 per donar a conèixer les històries de persones anònimes que amb la seva tasca han contribuït a l’evolució i progrés de la mobilitat ferroviària. En l’entrevista publicada en aquesta mateixa web, trobem un retrat de Loli, on podem conèixer tota la seva trajectòria. Ella fou maquinista des dels inicis de la dècada de 1980, va formar part de les primeres promocions públiques on van entrar dones. Amb la seva història descobrim la lluita davant aquells entorns i condicions de treball que encara no estaven preparats per dones, ja que fins llavors aquella era una feina reservada únicament als homes.

El Museu sempre ha tingut com a prioritat avançar cap a la igualtat i aconseguir que un món, que històricament, ha estat dominat en gran part per homes, pugui obrir les portes en la mateixa mesura a totes les dones que vulguin emprendre un camí lligat a aquest camp. Sota aquesta premissa, Pilar García, la directora del Museu, participa al Monode Directives del Garraf, aquest dimecres dia 8 de març. Es tracta d’una taula rodona que ofereix el Node Garraf perquè es pugui conèixer la trajectòria i feina de dones directives de la comarca. El col·loqui es podrà seguir per l’aplicació Zoom a les 12 hores, cal demanar prèviament el link a agencia@nodegarraf.cat.

Comparteix amb nosaltres el Dia Internacional de la Dona!