L´any 2022 ha sigut històric per al Museu del Ferrocarril de Catalunya

L'any 2022 el Museu del Ferrocarril de Catalunya ha batut tots els records, tant en la seva activitat social com econòmica. Hem aconseguit igualar les xifres pre-pandèmia, quant a persones que han visitat o utilitzat el Museu de Vilanova i la Geltrú el passat any.

Considerant que l'any 2019 va ser el de més creixement des de la nostra creació, superar aquestes xifres en un context post-pandèmic s'ha valorat com a molt positiu i fruit de la gran millora qualitativa que s'està duent a terme.

S'han assolit els 36.5000 visitants, una quantitat a la qual cal afegir els 156.204 persones que van passar per les nostres instal·lacions per a que els hi administressin les diferents vacunes de la COVID-19. S'han vacunat persones de 406 poblacions de Catalunya. El Museu es va oferir com a “Centre de Vacunació Massiva” de nou, entre el 12 de gener i 12 de març. En aquells dies alguna setmana es van vacunar 85.000 persones, igual que ja va passar durant l'any 2021.

En el mateix sentit, el Museu ha continuat potenciant la seva línia estratègica com a Museu Social, no només per les vacunacions, sinó pels diferents projectes amb entitats engegades i que faciliten l'accés a la cultura ferroviària a persones amb diferents necessitats.

En termes de sostenibilitat econòmica d'aquest equipament cultural, també ha estat especialment destacable l'apartat de generació d'ingressos propis tant a través de la botiga del Museu presencial i on-line, amb la venda de llibres i articles, com per la cessió i lloguer d’ espais singulars. El 2022 ha estat un any històric, en què també s'ha batut el rècord d'ingressos propis generats des del 1990 en què va ser constituït.

US DEIXEM LA MEMÒRIA D'ACTIVITATS DE L'ANY: