Conveni de col·laboració amb l’Associació per a la Promoció del Transport Públic PTP

Nou projecte de cooperació del Museu amb l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, per a la divulgació conjunta d’actuacions de divulgació del ferrocarril

El 21 de novembre es va signar un conveni entre la Fundació que gestiona el Museu del Ferrocarril de Catalunya i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), entitat que elabora estudis, projectes i campanyes per estimular la utilització dels trens i millorar els serveis públics, alhora que realitza activitats i formació sobre els beneficis de la mobilitat sostenible ferroviària, missió que convergeix amb la del Museu.

Aquest acord, amb una durada de dos anys, permetrà que el Museu contribueixi a la difusió dels treballs de la PTP. Així mateix, es duran a terme a les instal·lacions de Vilanova i la Geltrú actuacions i tallers per donar a conèixer els beneficis de la sostenibilitat ferroviària.

Un dels objectius prioritaris del relat museològic de l’equipament vilanoví és la difusió del paper del ferrocarril com a transport transformador, respectuós amb el medi ambient i amb una baixa petjada ecològica, factors essencials pel present i futur del planeta.

De manera que aquest conveni és una oportunitat col·laborativa d’unir esforços en aquest repte i de crear nous espais i activitats familiars enfocades a aprofundir y remarcar les avantatges que ofereix el servei ferroviari.

La PTP i el Museu ja porten anys de cooperació en diferents actuacions que ara es concreten i oficialitzen amb aquest nou Conveni que ha signat la Fundació. Les dues organitzacions busquen conscienciar a la població sobre la importància que té una acció continuada enfront de l’emergència climàtica i la necessitat de fer realitat els objectius de Desenvolupament Sostenible establerts a l’Agenda 2030.