Renovació del conveni amb Dincat i Rodalies de Catalunya-Renfe, en el marc del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.

El Museu del Ferrocarril de Catalunya renova el seu conveni de col·laboració amb La Federació Catalana de Discapacitat Intel·lectual (Dincat) la mateixa setmana que se celebra el Dia internacional de les persones amb discapacitat.

El desembre de 2021 es va signar el primer conveni amb Dincat i Rodalies de Catalunya-Renfe, fruit del qual s’han anat desenvolupant tot l’any les "Jornades de Coneixement i Divulgació del Tren".

Un any després i fruit de l’excel·lent sintonia que ha sorgit entre les tres entitats (Fundación de los Ferrocarriles, Renfe i DinCat) el dilluns 28 de novembre es va renovar aquest conveni de col·laboració. El MFC és un Museu amb una marcada funció social i que busca divulgar el patrimoni ferroviari a tota la població, siguin quines siguin les necessitats que presenti cada persona.

Amb aquest acord, 158 usuaris de 16 entitats que formen part de l’organització catalana de serveis socials, Dincat, han pogut gaudir durant 16 sessions d’una experiència de viatge amb tren, fins a aquest Museu de Vilanova i la visita a l’equipament i la col·lecció històrica.

Fent efectiva la renovació, estem segurs que podrem continuar ajudant i afavorint en el camí de la inclusió d’aquests col·lectius ja que el fons patrimonial del MFC gaudeix d’un marcat caràcter interactiu i que pot resultar molt útil a l’hora de poder exercit una acció pedagògica que promogui l’ús d’un transport col·lectiu com és el tren i alhora ajudar en la millora de l’autonomia personal en matèria de transport de les persones amb discapacitat intel·lectual.

A les Jornades, es realitza un recorregut amb tren, on s’aprenen tècniques per a millorar l’ autonomia personal  amb els mitjans de transport col·lectius i orientar-se en els seus desplaçaments. Amb la visita posterior al Museu, es promou l'ús dels mitjans de transport públics i s'aprofundeixen en la capacitat d'orientació en els desplaçaments per a persones amb discapacitat intel·lectual.

El Museu del Ferrocarril de Catalunya reivindica el seu compromís ferm de vetllar per l'assoliment d'una societat totalment inclusiva i que garanteixi la dignitat i igualtat de drets i oportunitats entre totes les persones.

Des de fa temps estem trencant totes les barreres d'accessibilitat que existien al Museu, seguint un rumb clar que exigeix convertir el que considerem la “Casa dels Trens” en un espai on tothom pugui gaudir i aprendre en un ambient estimulant i innovador del segle XXI, compromès amb els objectius de l'Agenda 2030 i el desenvolupament del país.