Participació a les 21 Jornades DEAC (Departaments d´Educació i Acció Cultural de Museus)

Els dies 6, 7 i 8 d'octubre del 2022, al Museu Würth La Rioja, es reunirà una amplia representació de responsables dels Departaments d'Educació i Acció cultural de museus de diferents països i ciutats del nostre país.

Amb el lema "COMMOVER - MOVER - MOBILIZAR" s'ha preparat un extens programa de ponències, workshops i altres modalitats de presentació d'interessants projectes en marxa.

En paraules del Comitè organitzador de les Jornades, el seu lema ens dóna una bona idea del que es parlarà a les jornades:

COMMOURE

Del llatí. commovere. 1. tr. Pertorbar, inquietar, alterar, moure fortament o amb eficàcia algú o alguna cosa. 2. tr. entendre (moure a tendresa).

MOURE

Del llatí. moviment. 1. tr. Fer que un cos deixi el lloc o espai que ocupa i passi a ocupar-ne un altre. 2. tr. Menejar o agitar una cosa o una part d'algun cos. 3. tr. Dit duna persona o duna cosa: Donar motiu o estímul a algú per alguna cosa.

MOBILITZAR

1. tr. Posar en activitat o moviment. 2. tr. Convocar, incorporar files, posar en peu de guerra tropes o altres elements militars.

A l'apartat “L'Escenari”, es presentaran els projectes que la Taula de Museus i accessibilitat de Barcelona ha estat duent a terme aquests dos darrers anys. El Museu del Ferrocarril de Catalunya (MFC), forma part del grup i la presentació estarà a càrrec de la Cap de Comunicació i Educació del MFC en representació dels components de la Taula.

Com a resum, amb motiu del repte que va representar la COVID-19, es va endegar per primera vegada una iniciativa conjunta entre Museus de “la Taula”, de diferents temàtiques, dimensions i titularitats, per crear programes de visites a diversos col·lectius de gent gran. A l’inici, es van haver de fer projectes de visites online (“Els Museus et visiten” i “Els Museus a tan sols un click”) i més endavant en format híbrid. Dins d’aquest col·lectiu s’ha donat atenció a persones autònomes, però també amb problemes de solitud, i a d’altres diagnosticades amb alguna patologia com demència o Alzheimer.