Nou curs amb DinCAT, Rodalies de Catalunya i Renfe

Amb l’inici del curs escolar 2022-2023, comencen de nou les "Jornades de Coneixement i Divulgació del Tren" amb Rodalies de Catalunya, Renfe i DinCAT.

El Museu del Ferrocarril de Catalunya reivindica el seu compromís ferm de vetllar per l'assoliment d'una societat totalment inclusiva i que garanteixi la dignitat i igualtat de drets i oportunitats entre totes les persones.

Des del Museu, s'han firmat diversos convenis enfocats en aconseguir tots aquests objectius, un d'ells amb l'organització catalana de serveis socials (Dincat), on a través de les instal·lacions patrimonials del Museu es promou l'ús dels mitjans de transport públics i s'aprofundeixen en la capacitat d'orientació en els desplaçaments per a persones amb discapacitat intel·lectual.

A les jornades, els participants surten de l'estació de Sants de Barcelona per arribar a Vilanova i la Geltrú seu del Museu. Durant tot el viatge els participants estan acompanyats per un agent de Rodalies de Catalunya que els assisteix desenvolupant una sèrie d’intervencions enfocades a millorar la seva autonomia en matèria de desplaçaments.

A l'arribar, els participants poden gaudir d'una visita a les instal·lacions que serveix com a vehicle pedagògic per tal que tots els participants puguin interioritzar les competències que des de DinCAT i el Museu volem treballar i que els participants adquiriran de manera autònoma..

Amb totes les col·laboracions que el Museu està desplegant i els tallers que s'estan aplicant es vol contribuir a la conformació de la societat que necessitem en aquest segle, on la integració sigui una premissa que abasti totes les esferes de la societat i el territori i que exerceixi una acció real que afavoreixi el ple dret a la inclusió.

Des de fa temps estem trencant totes les barreres d'accessibilitat que existien al Museu, seguint un rumb clar que exigeix convertir el que considerem la “Casa dels Trens” en un espai on tothom pugui gaudir i aprendre en un ambient estimulant i innovador del segle XXI, compromès amb els objectius de l'Agenda 2030 i el desenvolupament del país.