El Museu del Ferrocarril de Catalunya estrena nova web

Durant els anys 2020 i 2021 s'ha reforçat la presència digital del Museu de Vilanova i la Geltrú per incrementar els serveis on-line a la ciutadania. El darrer any s'han introduït nous continguts, se n'ha renovat la imatge i s'ha canviat la plataforma tecnològica que dóna suport als diferents serveis a través d'internet. El doble objectiu del nou desenvolupament és oferir una presentació més intuïtiva i completa quant a informació i indicacions per planificar la visita i per navegar per les col·leccions patrimonials i diferents exposicions, així com flexibilitzar i millorar l'accés a les activitats i els actes del Museu.

A la nova web també es poden trobar materials pedagògics i jocs per a la divulgació del ferrocarril, en especial, entre els centres educatius, culturals i les famílies.

Inclou l'accés a un nou entorn optimitzat per a dispositius mòbils que ofereix tres visites guiades en línia en quatre idiomes: una interactiva per a famílies, una completa per a adults i una de més ràpida o exprés. Aquestes audioguies han estat desenvolupades a partir dels materials i continguts multimèdia creats per l'empresa especialitzada GVAM Mobile Guides, fruit d'una subvenció del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya , orientada a promoure l'accessibilitat a les històriques instal·lacions ferroviàries.

La renovada web i les diferents adaptacions han estat desenvolupades amb recursos propis, des de la Gerència de Tecnologies de la Informació de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, organització que gestiona el Museu.