Black Friday als museus de Vilanova

Per primer cop, els Museus de Vilanova s’uneixen a finals de novembre al Black Friday.

El Museu del Ferrocarril de Catalunya, en concret, oferirà un descompte del 50% en el preu de l’entrada el dia 26 de novembre, i el 26, 27 i 28 un 10% de descompte a tots els articles i publicacions de la botiga del Museu.  També s’oferirà aquesta promoció en les vendes on line. Aprofiteu pels vostres regals del Tió i Nadal!

El Black Friday o divendres negre té el seu origen als Estats Units als anys 60 del segle XX. El terme es va originar a Filadèlfia on s'utilitzava per descriure el dens trànsit de gent i vehicles que abarrotava els carrers l'endemà del dia d'Acció de Gràcies. L'ús d'aquest terme va començar al voltant de 1961 entre els oficials de policia encarregats de la regulació del trànsit. Es va estendre per tot Estats Units a partir del 1975. Amb el temps, va sorgir una altra explicació del Black Friday, referint-se a que els comptes dels comerços passaven d'estar en números vermells a negres gràcies a les grans vendes d’aquell dia. Com altres campanyes va arribar al nostre país al segle XXI.