Reforç dels vincles de colaboració entre FGC i el Museu del Ferrocarril de Catalunya

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i la Fundació tècnica i cultural que gestiona el Museu del Ferrocarril de Catalunya han subscrit un protocol de col·laboració que regula i potencia els vincles de cooperació establerts entre les dues organitzacions des de fa més de vint anys.

El document, signat per la presidenta de Ferrocarrils, Marta Subirà, i el director gerent de la Fundació, José Carlos Domínguez Curiel, assenyala actuacions orientades al desenvolupament de projectes conjunts patrimonials, de divulgació, investigació i innovació en el sector ferroviari i també contempla  la presència mútua dels serveis de les dues corporacions en les seves instal·lacions.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya forma part del Patronat de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols i, en la línia estratègica de promoure la cultura col·laborativa per a la innovació i la sostenibilitat, així com la preservació i divulgació del patrimoni material, està present a l’equipament cultural de Vilanova i la Geltrú en els àmbits del lleure i l’educació, com el Parc de Núria o el cotxe aula on es realitzen els tallers escolars. Conjuntament també desenvolupen projectes tècnics que contribueixen a la difusió i reforç de les activitats de recerca cientificotècnica.

Amb aquest protocol s’estableix actuacions adreçades a consolidar els llaços existents i la cooperació en noves activitats com la promoció i itinerància de l’exposició “El Ferrocarril a les arts i la literatura catalanes”, que produïda pel Museu del Ferrocarril de Catalunya es presentarà l’any 2022, la creació d’un espai patrimonial vinculat a FGC o la potenciació de les accions tècniques. El principal objectiu d’aquest acord és enfortir la cultura, recerca i comunicació del paper sempre innovador i essencial de la mobilitat amb ferrocarril.