Millora de l’accessibilitat i recuperació patrimonial al Museu

A meitat del mes d’octubre es van iniciar dues accions destacables de millora dels espais del Museu. Per una banda, es va instal·lar una passarel·la adaptada antilliscant de 66 metres de longitud que dona accés al baixador del Pont de Pineda i al Passeig Entrevies, eix de les noves àrees expositives exteriors, en un itinerari segur i sense desnivells per facilitar l’experiència de la visita.

Aquesta nova estructura, ha estat possible gracies a una subvenció pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, a través del programa d’ajudes als museus d’aquest 2020. Una actuació que ha permès incrementar significativament l’accessibilitat al conjunt de les instal·lacions.

Rehabilitació de la Nau del Pont Grua

En les darreres setmanes també han començat els treballs de rehabilitació d’una de les edificacions més emblemàtiques dels orígens del ferrocarril a Vilanova i la Geltrú, la històrica Nau del Pont-Grua de 1881. Una intervenció finançada pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Pública, a través dels fons de l’1,5% cultural. Les obres es van adjudicar a la constructora Vilor, empresa que ha desenvolupat diferents treballs en el àmbit del patrimoni històric del ferrocarril a FGC i a les estacions de Renfe.

L’actuació forma part del projecte general de recuperació de les edificacions dels antics tallers ferroviaris com a Museu i d’ampliació dels seus espais expositius dirigit per l’arquitecte d’Adif, José Ramón Pastor, del que és responsable executiu el també arquitecte, Jordi Roig. Les obres actuals permetran unir en un sol espai museològic la Gran Nau amb la del Pont-Grua. En aquesta fase que es prolongarà durant cinc mesos, s’ha previst recuperar dos dels antics fossars dels tallers ferroviaris de Vilanova i la Geltrú que connecten amb les vies de la Nau principal on s’exposaran dues de les més antigues locomotores de vapor de la col·lecció, fer operatiu i utilitzable el Pont Grua, instal·lar la climatització, a més de realitzar diferents treballs que completen la rehabilitació realitzada en aquest mateix espai el 2011.