Presentem un ampli programa d’activitats per celebrar 30 anys de vida del Museu

Enguany el Museu commemora el 30è aniversari de la seva creació en un moment de canvi i ha organitzat una àmplia programació per compartir aquest moment engrescador.

Les obres que s’han realitzat i les previstes impulsen la modernització del conjunt i l’increment d’espais expositius en 3.000 m2, el que ha suposat un pas definitiu en la seva consolidació, visibilitat i reconeixement.

L’equipament patrimonial ha previst per al 2020 la recuperació completa de la Nau del Pont-Grua i la unió amb la Gran Nau, així com el desenvolupament del projecte museogràfic o el concurs d’idees arquitectònic per cobrir la part descoberta de la Rotonda i protegir els vehicles que es troben a l’exterior. El cicle d’activitats s’allargarà durant tot l’any de tal manera que, cada mes, es realitzin actes especials per a aconseguir una àmplia participació de la ciutadania en aquesta celebració.

El Museu ha mantingut a l’alça el nombre de visitants que ha suposat un creixement del 18% respecte al 2018 amb quasi 37.000 visitants i es confia en continuar aquest creixement el 2020. Les activitats programades pel 30 aniversari amb la col·laboració de l’ajuntament i de la resta d’equipaments municipals, la modernització del conjunt, la periòdica posada en funcionament de diferents vehicles històrics, les actuacions als espais rehabilitats, les noves activitats per a persones amb necessitats diverses, el renovat programa educatiu o la represa de les exposicions temporals, són alguns dels fruits dels darrers anys de treball.

Entre els projectes més destacables trobem: l’inici del de Les arts catalanes i la literatura al ferrocarril, amb la col·laboració de Jordi Font-Agustí; el projecte DonaRAIL; el nou catàleg del Museu i la col·laboració en un llibre de l’origen de la xarxa de rodalies de Barcelona; la presentació d’accions inclusives i socials del Museu i de la renovada oferta educativa; l’exposició temporal a l’estiu “Propera parada: Art estació”, la musealització del Funicular de Vallvidrera per part del mNACTEC; la incorporació d’una maqueta a escala real del darrer Talgo d’alta velocitat i d’una màquina llevaneus; o la renovació de l’espai infantil "El Racó del Víctor".

Aquesta informació es trobarà als canals digitals (web del Museu www.museudelferrocarril.org i a les xarxes socials @mferrocarricat i @museudelferrocarril), amb els hashtags #30anysmferrocarrilcat i #30añosmferrocarrilvilanova, a través dels que es poden seguir les diferents informacions i compartir experiències.