La Città Infinita

Arriba al Museu la Città Infinita una activitat per a famílies amb nens i nenes a partir de 4 anys, es fa per primer cop a Vilanova, coincidint amb la Fira de Novembre. Els dies 10,11 i 12 la Regidoria d’Infància de l’Ajuntament de la ciutat, organitzarà aquest esdeveniment a la Nau Panoràmica del Museu. S’emmarca dins del compromís de Vilanova i la Geltrú com a Ciutat Educadora.

La Città Infinita és una performance participativa. Un gran joc de construcció i cooperació per recrear espais urbans utilitzant, exclusivament, residus industrials. Sota les bases de sostenibilitat, diàleg col·lectiu, ciutadania activa i l’afirmació del dret al joc; des de 2008 es porten construint centenars de ciutats que han transformat persones i espais gràcies als valors que hi treballa i els experiències positives que genera.

La Nau Panoràmica del Museu del Ferrocarril de Catalunya obrirà les seves portes de forma gratuïta i tothom serà benvingut per participar, més enllà de l’edat. És una activitat per a infants, joves i adults, que busca la col·laboració per construir d’acord amb les aspiracions i habilitats de cadascú. Els objectes són de fusta polida i tenen diverses formes i mides per poder dissenyar totes les cases, carretes i obres públiques que els visitants s’imaginin. D’aquesta manera, s’aconsegueix dotar d’infinitud el joc.

L’organització d’aquesta activitat entra dins del programa d’actes amb motiu del Dia Mundial dels Drets dels Infants. L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú vol continuar impulsant iniciatives com a membre de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores. S’aposta per l’educació com a eina de transformació social.