
Puja al tren Dementia Friendly
Aquesta mostra és el resultat del treball realitzat conjuntament entre el Museu i els professionals de l’Espai Vilanova de la Fundació Catalunya La Pedrera durant el curs 2021–2022
S’han estimulat els records i la memòria dels usuaris de
l’Espai, prop de vuitanta persones, amb les visites del
Museu al seu centre i el treball a través dels diversos
apartats del programa VAGOlab Gent Gran:
- VideoTREN i Memòria: Enguany han treballat amb el documental
dedicat als 140 anys de l’arribada del tren a Vilanova, que
ha estat recent guardonat com a millor contingut de vídeo
als Premis de la Comunicació Local 2022, “1881 la Gesta del
Ferrocarril”.
L’exposició recull els records expressats per aquestes persones durant les sessions de treball i el visionat del documental a l’Espai Vilanova.
- FotoTREN i Memòria i NarraTREN: Com en anterior edicions el Museu ha preparat el material de fitxes pedagògiques, que aquesta vegada ha estat dedicat als oficis ferroviaris. A la mostra podrem veure objectes que alguns dels usuaris i les seves famílies han aportat.
Per finalitzar, un dels apartats de l’exposició és el decàleg de bones pràctiques Dementia Friendly que tothom
hauríem de conèixer per a tractar correctament a les
persones amb problemes de memòria.