Noves Activitats per a Casals d´Estiu

L’estiu de 2024 es planteja entretingut al Museu del Ferrocarril de Catalunya. S’han plantejat activitats a dreçades a promocionar els estudis tècnics i ferroviaris als més petits a través de tallers interactius que acosten de forma lúdica aspectes del món del ferrocarril i fan sentir protagonistes als nens i als infants.

Les activitats es divideixen en 2 modalitats, una enfocada a infants de 3 a 7 anys i l’altra a nens i nenes de 7 a 14 anys.

La primera, adreçada als petits és “El viatge d’en Víctor” on a través de les històries dels contes del Museu, es proposa una activitat de descoberta, fent un viatge pel ferrocarril adaptat al seu llenguatge. Després es desenvolupa un taller, on podran conèixer millor la ciutat de Vilanova i crear la seva pròpia Xapa del Museu, enduent-se la de record.

La segona, proposa als nens i les nenes convertir-se en enginyers que dissenyaran el seu propi Tren del Futur a partir de peces de Lego i un debat posterior amb els seus amics per defensar perquè el seu tren és el més eficient, veloç, confortable i segur.
Per tal de fer-ho, tindran l’oportunitat d’explorar la col·lecció de locomotores del Museu des de dins, pujant a trens històrics, cotxes de viatgers del passat i veure com ha canviat aquest mitjà de transport durant els 175 anys que porta circulant pel nostre país.

Un estiu diferent, en un museu renovat interactiu i que té com un dels seus pilars fonamentals l’educació, per tal que els nens i nenes del territori puguin conèixer els aspectes més atractius i amables que es troben en l’amit de la ciència i la tècnica.

Una temàtica tan atraient com són els trens i el seu sistema es un excel·lent fil conductor per proposar accions lúdiques i que alhora siguin enriquidores.

Un museu interactiu, on es pot tocar i experimentar i que no deixa a ningú indiferent.

Informació sobre el programa d’estiu adreçat a casals (EstiuTREN): https://educa.museudelferrocarril.org/estiutren/index.asp

Podeu posar-vos en contacte amb el Museu a través del següent telèfon: 93 815 84 91.