Mayte Castillo Vizcaíno, nova directora del Museu del Ferrocarril de Catalunya

A partir de l' 1 d'abril, es produirà el relleu en la direcció del Museu del Ferrocarril de Catalunya, després d'estar conduït durant vint-i-sis anys per la historiadora i comunicadora, Pilar Garcia Fuertes. L'equipament cultural passarà a ser dirigit per Mayte Castillo Vizcaíno, actual directora de Rodalies de Catalunya.

La nova directora destaca per una llarga carrera dins del sector ferroviari i sòlida formació en gestió econòmica i empresarial. La seva experiència abasta diversos àmbits de gestió de la mobilitat, destacant-se com a responsable de la Gerència de Manteniment Integral del Mediterrani. Va liderar durant més de deu anys els tallers de grans reparacions de Vilanova i la Geltrú i, en aquell període, va donar suport a la consolidació del Museu del Ferrocarril de Catalunya.

Arriba a la direcció del Museu vilanoví per impulsar un projecte sòlid i il·lusionant que avança cap al futur, on la seva estreta vinculació amb la ciutat, lligada a la seva dilatada experiència, li permeten tenir una profunda visió del servei a la ciutadania a través de la mobilitat ferroviària. Aquesta perspectiva es bàsica a l'hora de gestionar el patrimoni únic que es custòdia a Vilanova, així com divulgar i continuar posant en valor el transport per ferrocarril des d'un Museu que és referència al territori.

Per altra banda, Pilar Garcia, conclou la seva trajectòria al final d'un llarg cicle, que va començar amb el 150 aniversari del ferrocarril peninsular i acaba poc després de la commemoració dels 175 anys. Un període que ha comportat una transformació integral de l'equipament cultural per oferir el millor servei a les persones.

Sota el seu lideratge, el Museu ha evolucionat en un espai social més inclusiu i accessible. Algunes de les fites que s'han implementat en els seus vint-i-sis anys han estat la construcció d'un equip professionalitzat, compromès i estable, l'obertura de la primera biblioteca pública ferroviària a Catalunya, la Creació de l'Associació de Socis i Colaboradors (SiC), la implementació d'un ampli programa d'activitats, la recuperació de centenars d'elements patrimonials, la utilització de l'espai per accions socials (com les vacunacions massives del territori) i la obertura d'uns nous 1.500 m² d'espais museografiats que ofereixen un "Viatge en el Tren del Temps", on s'explora el sistema ferroviari des d'una visió humanista, posant en valor passatgers i professionals.

Amb l'arribada de Mayte Castillo, s'obre un nou capítol a la història del Museu del Ferrocarril de Catalunya, per a projectar-se com centre cultural i educatiu de referència al país.