Millora de les infraestructures i l´accessibilitat

El procés de millora i evolució del Museu és una tasca que es manté en el temps per garantir la custòdia i divulgació del patrimoni industrial ferroviari. Així doncs, aquest inici d’any, una subvenció d’obres del servei de museus de la Generalitat de Catalunya, ha permès dur a terme la substitució de dues vies de la Rotonda i l’ampliació de la via de contorn.

Com a equipament cultural es fan diferents activitats, entre les quals destaca el moviment de vehicles que permet als visitants gaudir d’una experiència única fent recorreguts per les instal·lacions. De manera que, el treball realitzat per la millora de les infraestructures ha estat quelcom imprescindible. Les dues vies afectades eren de les més antigues de la Rotonda, a més de ser protagonistes en les activitats esmentades; especialment pel funcionament d’un dels vehicles històrics com és la locomotora de vapor “Mataró” (un dels esdeveniments més esperats pels nostres visitants).

Pel que es refereix a l’ampliació de la via de contorn, ha constituït una actuació enfocada en l’accessibilitat. Amb la prolongació de la via i la col·locació del seu topall ferroviari, s’aconsegueix facilitar la pujada i baixada dels visitants dels trens que circulen per aquell espai. Així doncs, augmenta la seguretat i en conseqüència el gaudi del públic en la seva experiència al Museu.