Fundación de los Ferrocarriles españoles

Arriba el novembre carregat d'activitats al Museu. Consulta-les!

24 Oct 2019
01 Dec 2019
Ens espera un novembre ple d'activitats i festivitats al Museu. T'hi esperem!

Pont de Tots Sants (horari ampliat). El dia 1 de novembre obrim matí i tarda des de les 10 a les 14:30h i de les 16 a les 18.30h. Les activitats pel divendres festiu són les mateixes que les dels dissabtes. Durant el cap de setmana es mantenen les programades que es poden consultar a l’agenda de dissabtes i diumenges.

Diumenge 10 de novembre, jornada de portes obertes. Des de les 10 a les 14.30h. (Fira de Novembre a Vilanova i Setmana de la Ciència). Les activitats programades són les dels dissabtes i diumenges que es poden consultar a l’agenda dels caps de setmana.

De l’11 al 15 de novembre, Setmana de la Ciència en col·laboració amb el CRP del Garraf i l’UPC de Vilanova i la Geltrú. Amb la participació dels centres d’Educació Secundària de la Comarca del Garraf. Enguany, després de les xerrades de ciència, el Museu proposa la visita a la Gran Nau amb el Talgo II  recentment rehabilitats, com a futur espai que es dedicarà a mostrar el paper del ferrocarril en la innovació del món contemporani. Més informació en aquest enllaç.

Dijous,  21 de novembre, Fòrum Interail amb col·laboració de l’UPC. A les 18:30h. Xerrada: “Orígens de les Rodalies a Barcelona i implicacions a la xarxa actual”, a càrrec de Luís Ubalde, Doctor enginyer de Camins, Canals i Ports.

Dissabte, 23 de novembre, Emprenedors del segle XIX: FRANCESC GUMÀ I VÍCTOR BALAGUER, a partir de les 11.30h. Visita Combinada al Museu del Ferrocarril de Catalunya i a la Biblioteca Museu Víctor Balaguer. Per a descobrir la transformació que va viure Vilanova i la Geltrú a finals del segle XIX de la mà de Francesc Gumà i Ferran, “indiano” promotor de l'arribada del ferrocarril, i de Víctor Balaguer, escriptor i polític impulsor de la creació de la Biblioteca Museu. La visita entrellaça les històries dels dos personatges en la modernització de la Vilanova contemporània: el significat i influència de l'arribada del tren a la ciutat, la creació de la primera biblioteca i museu de Catalunya o la configuració de les col·leccions d'art i etnografia en temps de Balaguer. Al finalitzar es farà un petit vermut als jardins del Museu Víctor Balaguer. Places limitades: 25 persones. 8€/persona. Cal reserva prèvia al 669 288 220 (Olga) o bé enviant un correu electrònic a info@arccultural.cat.