Tancament del Museu per obres de millora a les instal·lacions

23 Oct 2017

Del 18 de desembre del 2017 fins al 31 de gener del 2018 el Museu tancarà les seves portes al públic amb motiu dels treballs d'una de les primeres fases de les obres de remodelació i millora de les instal·lacions.

El nostre desig és millorar cada cop més els nostres espais i fer que cadascú de vosaltres gaudeixi de l’experiència i s’emporti el millor record de la visita.

És per això que gràcies a la subvenció de gairebé 2 milions d’euros de l'1,5% cultural del Ministeri de Foment, el Museu es podrà fer aquest replantejament de les instal·lacions.

Algunes de les accions previstes són, per exemple, la creació de la via de contorn darrere de les locomotores, que permetrà la circulació de vehicles ferroviaris; o també el projecte d’accessibilitat universal per millorar l’accessibilitat a totes les persones més enllà de la seva diversitat funcional. Aquest últim es va presentar per primer cop a Lisboa, en el IV Congrés Internacional d'Educació i Accessibilitat en Museus i Patrimoni, durant la primera setmana d’octubre.

L’experiència de tots els nostres visitants serà cada cop més enriquidora, per això, a més, també hi ha sobre la taula un projecte audiovisual de benvinguda al Museu en diversos idiomes, inclosos els llenguatges de signes en català i àudiodescripció per a persones amb discapacitat visual. Aquest últim, a més, també serà amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i la Federació de persones sordes de Catalunya (FESOCA).

Així doncs, aquestes reformes i el replantejament de l’espai expositiu del Museu i la seva museografia tenen l’objectiu de fer del Museu un referent en accessibilitat i inclusió en el món museístic.

Us recordem que abans del dia del tancament, el 18 de desembre, podeu venir al Museu i gaudir de totes les activitats que us oferim!

A més, recordeu que podeu continuar amb nosaltres a través de les xarxes socials i amb les propostes online que oferim.