Crea el teu propi fogoner amb l'activitat TRENrolla-T!

06 Nov 2017

Coneixes la feina que fèien els fogoners als inicis dels trens? Eren els ajudants dels maquinistes i s’encarregàven d’alimentar el foc de la caldera i controlar els tènders del tren.

Si et sembla interessant i t'agraden les manualitats, et proposem un pla en família amb el que et divertiràs: construeix el teu propi fogoner amb l’activitat TRENrolla-T!

És una manualitat molt fàcil i senzilla, només necessites:

• - 1 tub de paper reciclat (paper de WC, per exemple)
  • - Cola

• - Tisores

• - Paper mida A4 per imprimir el retallable

• - El retallable – descarrega’l aquí

Els passos a seguir són els següents:

1. Imprimeix la plantilla en un foli mida A-4. La plantilla ja està adaptada a la mida estàndard del rotlle de paper (9,5 x 16 cm). Comprova que la impressió es realitza a l’escala correcta.

PAS 1_fogoner

2. Retalla la plantilla en forma rectangular (a excepció de la gorra, on has de resseguir el contorn).

PAS 2_fogoner

3. Posa la cola adhesiva sobre tota la superfície del tub de paper.

PAS 3_fogoner

4. Enganxa la plantilla al voltant del rotlle de paper.

PAS 4_fogoner

5. I... ja tindràs el teu fogoner acabat!

PAS 5_fogoner

També pots descarregar-te aquí el tutorial.

I recordeu que...

• - Si comparteixes a les xarxes socials el teu fogoner i ens etiquetes a @mferrocarrilcat estaràs en el sorteig d’entrades al Museu.

• - I si portes la teva manualitat al Museu presencialment, podràs participar en un sorteig de bitllets de tren.

Anima’t i crea el teu propi fogoner, una manualitat fàcil i divertida per passar una bona estona amb els teus!