Exposició

Més enllà de Mauthausen. Francesc Boix, fotògraf

01 Jan 2016
10 Oct 2016

L’exposició il·lustrava l’apassionant testimoni del fotògraf català Francesc Boix. Des de la seva joventut, les vivències durant la Guerra Civil i l’exili, fins a la deportació al camp de concentració nazi, el seu alliberament i la vida com a reporter gràfic després del 1945.

Francesc Boix va ser un fotògraf compromès amb la memòria col·lectiva i la dignitat dels més de 7.000 republicans deportats, i un testimoni clau durant els judicis de Nüremberg i Dachau a l’hora d’inculpar els dirigents nazis i membres de diversos camps de concentració.

L’exposició formava part de les diverses línies de treball que el Museu duu a terme dins el Projecte Buchenwald amb l’Amical Mauthausen, i que té com a objectiu fomentar la difusió i el coneixement de la memòria col·lectiva a diversos centres educatius.