L'art d'en Josep Maria Subirachs

El Ferrocarril i l’Art: Josep Maria Subirachs

L'art d'en Josep Maria Subirachs

Vols saber com el Museu es relaciona amb l'art? Descobreix qui era Josep Maria Subirachs i quina peça artística seva podràs veure al Museu.

Josep Maria Subirachs, escultor, dibuixant i gravador, va néixer a Barcelona l’11 de març de 1927 i va morir el 7 d’abril de 2014. La seva obra  és una de les més riques, sòlides i representatives de l’art contemporani català i espanyol. Reconegut a nivell mundial, les seves obres han marcat la modernitat al país com a capdavanter en quant a l’escultura d’avantguarda a la Catalunya de la segona meitat del segle XX.

Al final de la Rambla de Vilanova, s’alça l’obelisc en memòria de Francesc Macià, nascut a Vilanova, que Subirachs va construir “perquè fos el primer monument que s’aixequés a Catalunya” en record del primer  president de la Generalitat un cop restaurada la  República el 1931.

Al Museu, des de fa uns anys tenim aquest fris escultòric que Renfe li va encarregar el 1979 per a una de les façanes de l’estació de Sants. L’obra forma part d’una extensa Col·lecció de Escultura Contemporània que es pot consultar aquí.

Descarrega't el dossier de l'activitat aquí.

No t'ho perdis!