Dia Internacional dels Museus i Nit dels Museus 2018

27 Apr 2018
27 Apr 2019

El dia 18 celebrem el Dia Internacional dels Museus i el dia 19 celebrem la Nit dels Museus. per a tots dos esdeveniments, hem preparat unes activitats i horaris especials, vols saber quins?

Divendres 18 de maig, Dia Internacional dels Museus:
De 10.30 a 14.30 h. Entrada gratuïta.

Dissabte 19 de maig, Nit dels Museus:
De 10.30 a 14.30 h i de 16 a 19.30 h.
Activitats de la Nit dels Museus: de 19 a 1 h. (entrada gratuïta a partir de les 19 h).

Divendres 18 de maig, Dia Internacional dels Museus:
- De 10.30 a 14.30 h. Entrada gratuïta.
- Visites comentades cada hora des de les 11.00h fins a les 14.00h (Itineraris de 20/30 minuts).

Dissabte 19 de maig, Nit dels Museus:
- De 10.30 a 14.30 h: Tarifes i horari habitual
- Des de les 19 hores i fins les 01.00h: entrada gratuïta.

Els dissabtes, el Museu ofereix activitats gratuïtes per tots els visitants que hagin accedit amb qualsevol de les tarifes vigents en el seu horari d’obertura.

• - Matí – 12.30h. Els tastets del Museu: Una de les nostres visites comentades a diferents àmbits del Museu.
  •
  • - Tarda – 17.30h. Apropa’t a l’Espai Talgo: Us acompanyem a conèixer l’única col·lecció de vehicles de Talgo en exhibició des del primer que va funcionar al nostre país el 1950. A l’Espai Talgo podreu recórrer els darrers setanta anys de la història contemporània juntament amb els seus avenços.
  •
  • - Activitats de la #nitmuseusvng des de les 19 hores i fins a les 01.00 hores. ConteTREN, a les 19h, a les 19.45h  i a les 20.30h

Comencem la “Nit dels Museus” amb activitats per al més petits, amb la que ells i els seus acompanyants gaudiran de les històries dels vehicles de la col·lecció del Museu, explicades per un personatge molt especial i molt proper a ells. A la col·lecció de contes del Víctor s’han publicat ja tres d’aquestes històries. No us ho podeu perdre perquè aquest personatge us permetrà apropar-vos a espais i vehicles que estan fora del circuit de les visites.

• - Exposicions i Espais del Museu obertes:

•    Col·lecció de vehicles del Museu.
      •    Ferroviaris, exposició permanent a la Rotonda del Museu.
      •    L’obstinació d’avançar. Exposició permanent sobre l’arribada del tren a Vilanova a l’Espai Gumà, un dels dipòsit d’aigua que abastien les locomotores.
      •    Espai TALGO (amb ’única col·lecció de vehicles TALGO al món).
      •    Espai Mercaderies (nou espai expositiu obert l’abril de 2017).
      •    Espai Destacat: Passeig Entrevies i baixador*

• - Passeig Entrevies i baixador

Aquesta nova àrea permet passejar al voltant del Museu alhora que es coneixen diversos elements importants per al Sistema Ferroviari, com són les vies i travesses que s’han utilitzat al llarg del temps al nostre país, les màquines que condicionen la infraestructura i reposen el balast per a que tot funcioni adequadament.
Altres accions i activitats que es podran gaudir en el marc del DIM 2018:
      •    Diverses actuacions Musicals, teatre i dansa.
      •    Il·luminació d’un element patrimonial de l’antic dipòsit de locomotores.
      •    Possibilitat de sopar al Museu. Menjar dolç i salat amb food trucks.

Diumenge 20 de maig:

Continuem amb les activitats al Museu! Obrirem en horari habitual, de 10:30 a 14:30h. A les 12:00h podreu gaudir del ConteTREN, on escoltareu les històries de la col·lecció de contes del Víctor.

A les 11:30, començarà el viatge inaugural de l'Ou, pel Passeig Entrevies, les noves vies del Museu, no us ho podeu perdre! L'activitat "L'Ou que es mou" constarà d'un petit trenet, una dresina de vies i obres, fabricada artesanalment pels treballadors el 1940. Ara, juntament amb la locomotora Mataró, hi ha un nou vehicle per viatjar dins el Museu! Justament, l'Ou, és el protagonista d'un dels contes del Víctor... Us esperem per passar junts un matí inoblidable!